پنجشنبه، خرداد ۲۰، ۱۳۸۹

خواهش می کنم ما را درک کنید

دیروز داشتم با یکی از دوستان غیرهمجنسگرای خودم راجع به خودم و همجنسگرایی صحبت می کردم.
آخه دیروز وبلاگم را دیده بود و یه کمی ازش را خونده بود. بنظرم دیگه کاملاً پذیرفته که من همجنسگرا هستم و اگه گهگاهی این را بهش تذکر میدم از سر شوخی نیست.

القصه داشت از من یه سری سؤالات می کرد. بحث جدی بود. خوب دلش می خواست بدونه همجنسگراها چه تیپی هستن.
 دو تا سؤال پرسید که من را خیلی به فکر واداشت.
اول پرسید: «یعنی هیچ سازمانی توی ایران نیست که از شماها حمایت کنه؟»
من هم گفتم مثل اینکه خیلی از مرحله پرتی! توی ایران اگه دستشون به ما برسه ما را توی گونی میکنن و از بلندی میندازن پایین. چه سازمانی؟ چه حمایتی؟ چه کشکی؟!!!

بعد که بهش گفتم با این دوستان جدیدم یعنی دوموزی و فرشاد و مانی و محمد یه گپ وگفتی داشتیم خیلی کنجکاوانه پرسید: «اینهایی که همجنسگرا هستن میدن یا میکنن؟»
من جواب دادم آخه تیپ ها فرق میکنه! مثلاٌ همین مانی خودش میگه که V هستم و براش توضیح دادم که V یعنی چی!
بعد ازم پرسید که «حالا تو چی هستی؟»
عصبانی شدم و بهش گفتم که اولاً تو همجنسگرا نیستی پس بهت ربطی نداره در ثانی این سؤال تو به زبان دگرجنسگرایی مثل اینه که از یکی که تازه ازدواج کرده بپرسی روزی چند بار با همسرت آمیزش داری یا مثلاً ازش بپرسی فلان جات چند سانته؟! خوب طرف هم بدش میاد.
کلی شاکی شدم. بهش گفتم چرا همه با شنیدن کلمه  ی "همجنسگرایی" یه تصور روی هم خوابیدن تو ذهنشون شکل میگیره؟ بابا ما همجنسگراها فراتر از یه همخوابگی زودگذر، احتیاج به یه هم حسی، یه دوستی و یه محبت پایدار داریم. ما احتیاج داریم که با بی.اف خودمون بریم گردش، مسافرت، سینما، کوه، استخر و هزار جور تفریح دیگه. ما شاید بیشتر دوست داریم با یه دوست همجنس غذا بخوریم، درد دل کنیم، همدیگه را در آغوش بگیریم تا اینکه هفته ای یه بار یه جایی واسه یه  دادن و کردن همدیگه  را ببینیم. ما ترجیح میدیم برای همدیگه بمیریم. ما دوست داریم با هم بخندیم!! ما نیاز داریم که گرمای وجود دوست همجنسمون را در کنارمون حس کنیم! این بهمون آرامش میده. ما نیاز داریم که فکر کنیم یه همجنس دوستمون داره و حاضره شادیهاش را بخاطر دوستی باهامون قسمت کنه و نه بخاطر نفعی که بهش می رسونیم. ما دوست داریم غمخوار کسی باشیم که از ته دل دوستش داریم و عاشقشیم.

جداً از تمام دوستانی که اطلاعی راجع به احساسات ما همجنسگراها ندارن خواهش می کنم خیلی زود قضاوت نکنن. ما هم آدمیم. ما هم احساساتمون عین شما است و فقط با یه جنس دیگه برآورده میشه!! با یه همجنس! همین.

۱ نظر:

  1. اي ول پسر...
    خوب براش توضيح دادي...
    دمت گرم...
    اميدوارم روزي برسه كه نيازي به اين توضيحات نباشه و همه بتونن مارو همين طوري كه هستيم قبول كنن
    (همين طوري كه هستيم نه همون طوري كه تو تصوراتشون هست)

    پاسخحذف