یکشنبه، خرداد ۳۰، ۱۳۸۹

تنوع‌طلبی! خواسته یا ناخواسته؟

دیروز مانی داشت به من میگفت که مردان کلاً تنوع طلب هستند و در این بین ما همجنسگراها هم بدتر!! می‌دونید؟ این برداشت مانی بود از حرفهای من که می‌گفتم خیلی بده توی ایران زندگی یک زوج همجنسگرا بیشتر از یکی دو سال نمیتونه دوام داشته باشه و اگر یه زوجی توی ایران ۳ سال زندگی مشترک داشته باشن یعنی یه جورایی زوج موفقی هستن.
البته شاید این برداشت مانی درباره عده‌ی معدودی از همجنسگراهای ایرانی صحیح باشه، ولی بنظر من اکثر همجنسگراهای ایرانی دنبال یک دوستی پایدار هستند و اینکه چنین دوستی توی ایران یا شکل نمیگیره و یا خیلی ناپایداره دلایل زیادی داره.
یکی از دلایلی که فکر می‌کنم در این بحث مؤثر هست موضوع حساس بودن همجنسگراهاست. بگذارید دقیقتر بگم، ما همجنسگراها عموماً آدم‌های باهوشی هستیم ولی تحملمون کمه، خیلی مغرور هستیم و از همه بدتر روش درست زندگی مشترک را بلد نیستیم. 
اینها باعث میشه که کوچکترین مشکلات زندگی برای ما تبدیل به معضلات بزرگ بشه. کسی که شاید تا ۶ ماه پیش برای درآغوش کشیدنش بال‌بال میزدیم الآن تبدیل میشه به کسی که موی دماغمونه و اصلاً حوصلش را نداریم. حالا این وسط یکی هم توی زندگی ما دو نفر پیدا میشه. خوب خیلی ساده است که از شر این دوست سابق و دشمن خونی کنونی خلاص بشیم و با یکی دیگه بپریم.
بنظر من اینطور زندگی‌کردن از سنخ تنوع طلبی نیست. میدونید چیه؟ توی زندگی پدر و مادرهای ما هم شاید خیلی مواقع پیش میومده که طرفین نمیتونستن همدیگه را درک کنن. خوب اون موقع دوستان و اطرافیان و رسانه‌ها بهشون کمک می‌کردن که مشکلات کوچکشون را خیلی زود حل کنند و نگذارند که به معضلات اساسی تبدیل بشن.
من فکر می‌کنم تا یک لایف استایل درست و حسابی برای ما همجنسگراها تعریف نشه، رخ دادن چنین اتفاقاتی خیلی هم دور از انتظار نیست. البته باید تأکید کنم که شاید بخش کوچکی از مشکلات یک زوج همجنسگرا محدود به اتاق خواب باشه و الباقیش به زندگی اجتماعی، کار و اشتغال، مسافرت و تفریح، دوستی با سایر افراد جامعه، مسکن، ادامه‌تحصیل، تعهدات اخلاقی و امثالهم ربط داشته باشه.
من سعی می‌کنم که اون چیزهایی را که خوندم و شنیدم با اون چیزهایی که فکر می‌کنم به ما ایرانیها خیلی ربط داره روی هم بریزم و هرچی شد توی وبلاگم بیارم. ولی خیلی دوست دارم اگر کسی نظری یا پیشنهادی داره بهم بگه، چون همه‌چیز را همگان دانند.
بنظر شما توی ایران چه چیزهایی زندگی یک زوج همجنسگرا را تهدید میکنه؟ بیاید از همون مرحله آشنایی و try شروع کنیم!

۱ نظر: