جمعه، تیر ۱۸، ۱۳۸۹

گیج شدم

راستش از وقتی که شروع به نوشتن این وبلاگ کردم و بعضاً کامنت‌هایی درباره همجنسگرایی توی وبلاگ‌های دیگه گذاشتم، متوجه یک روند تلخ شدم.
روند تلخی که تا حدودی پایه‌های فکری من را سست کرد. الآن به این فکر می‌کنم که ما همجنسگراها داریم به کجا میریم؟؟؟
من متوجه شدم که یه عده از وبلاگ‌نویس‌های همجنسگرا کلاً مودشون یه جورایی غمگینه و اگه امروز از غم و غصه دق نکنن حتماً فردا خودشون را یا حلق‌آویز می‌کنن و یا توی ایستگاه مترو میپرن جلوی قطار!!
راستش واسه‌ی این دوستان من نمیتونم کاری بکنم! امیدوارم که خیلی زود ناراحتیاشون برطرف بشه و یه زندگی شاد و توأم با عشق داشته باشن.

یه عده از وبلاگ‌نویس‌ها هم زدن توی خط عکس و فیلم و فکر می‌کنم که چون هیچ‌کدام از مدل‌هاشون ایرانی نیستن، کارشون از حد یه کپی عکس از سایت‌های غیراخلاقی (خواهشاً گیر ندین، چون به این نام معروفند) فراتر نمی‌ره. احتمالاً دارن دغدغشون را با این عکس‌ها و فیلم‌ها به جامعه نشون میدن. امیدوارم که موفق باشن و جامعه درکشون کنه!

یه عده هم هستن که مود کاری وبلاگشون توی مایه‌های تحلیل و استدلاله که البته گاهی لابه‌لای تحلیل‌هاشون یه سری خاطرات و اینها هم نقل می‌کنن.

این دسته‌ی آخری یه جورایی بگی‌نگی باعث تحیر و سرگشتگی من شدن. البته خودم هم توی این دسته جا میگیرم، و البته خیلی از دوستان دیگر. توی اینجور وبلاگ‌ها اکثراً تحلیل‌ها و کامنت‌ها دارای ویژگیهای زیر هستن:
۱- نویسنده اثر فکر میکنه که منورالفکر و عقل کله و برای همین هم همه‌چیز را زیر سؤال میبره
۲- معمولاً اهداف یه کپی‌برداری ناقص از کشورهای غربیه
۳- عموماً مردم و جامعه‌ی ایران یه عده هویج فرض شدن که آی‌کیوی یه سوسک مرده هم از اونها بیشتره
۴- خوانندگان وبلاگ منظور نویسنده را اونجوری که دوست دارن برداشت می‌کنن و برای اینکه به نویسنده‌ی وبلاگ ثابت کنن برداشتی که از حرفهاش کردن اشتباهه، از سیر تا پیاز گفته‌هاش را زیر سؤال میبرن
۵- معمولاً اشتباهات کوچک، حتی در حد غلط‌های املائی صدای خواننده را در میاره
۶- تقریباً هیچ دو نفر همجنسگرایی سر یه قضیه توافق ندارن و همیشه اما و اگر توی کامنت‌ها موج میزنه، ولو در موارد بسیار جزئی!

این مورد آخری یعنی مورد ۶ باعث شده که من به کل مبحث همجنسگرایی شک کنم. دست خودم نیست. شاید ما داریم اشتباه میکنیم. شاهدش هم آیه‌ی شریفه که می‌فرماید: «ائنکم لتأتون الرجال شهوة من دون النساء بل انتم قوم تجهلون» که به استناد صحبت‌های آقایون علما، ما همجنسگراها را به جهالت متهم کرده. شاید واقعاً جاهلیم و خودمون خبر نداریم!!
یه جورایی دارم فکر میکنم که نکنه ما داریم راه را اشتباه میریم؟! آخه اینطوری نمیشه که هممون داریم استدلال می‌کنیم، ولی همیشه نتایج استدلال‌هامون برعکس همدیگه است. افکارمون حتی نزدیک به هم نیستند. 
(برای جلوگیری از سوء برداشت می‌گم که تفاوت در سلیقه‌ها همیشه وجود داره، ولی مشکل اینه که توی عموم استدلال‌ها بحث سلیقه مطرح نمیشه و حرف‌ها همه انگار آیه‌ی قرآنه، ضمن اینکه بالاخره ما باید سر یه سری چیزهای پایه‌ای توافق داشته باشیم که عموماً نداریم)

البته اینجور برداشت می‌کنم که مثلاً من یه جورایی Aggressive  هستم و توی بحث‌ها چون سعی می‌کنم کم نیارم و طرف مقابل را سر جاش بنشونم، به هر استدلال و مطلبی متوسل میشم ولو اینکه بحث کلاً به بیراهه بره. و همینه که به این مشکل خوردم. شاید اینجور رفتار پرخاشگرانه من باعث شده تا نه من حرف دیگران را متوجه بشم و نه دیگران حرف منو.
ای کاش این مطلب فقط درباره من صادق بود. آخه توی پستها و کامنتهای دیگران هم این را میبینم.
آره!!
یه جورایی شک کردم.
یعنی با این اوضاع میشه سر یه سری لایف‌استایل متناسب با جامعه‌ی ایرانی برای همجنسگراهای ایران توافقی حاصل بشه؟؟

۱۰ نظر:

  1. آيه شريفه؟..حسين جان..من مخالفم كه..با يه مشت كلمه عربي و با تحليل عقل و عقده يه مشت موجود قابل مطالعه از هر نظر..سنجيده شم..
    اين كه ميگي تقريبا هيچ دو همجنسگرايي سر يه قضيه يه نظر واحد ندارن..خب..اين كلا خصلت ايراني جماعته..اما..اين خصلت وقتي..مايه بدبختي ميشه كه.. دو طرف واقعا نميدونن دارن راجع به چي بحث ميكنن و الكي با هم مخالفت مي كنن..ماها..عادت نداريم..موقع بحث كردن..تمام حب و بغضامونو بذاريم كنار و تنها هدفمون رسيدن به يه تنيجه تو بحث باشه..ماها تازه موقع بحث كه ميشه..يه فرصت خوب گير مياريم..واسه زهر چشم گرفتنو..متلك گفتنو..كوچيك كردن..

    كيا

    پاسخحذف
  2. ..هر کس آزاده هر طور که میخواد در قالب یه سری چارچوب های تعریف شده بنویسه و تحلیل کنه..چه شاد چه غمگین!..اخلاق هم که یه چیز تعریف شده اس و حد و حدودی داره!..
    اختلافنظر یه چیز کاملا طبیعی هس که بین همه آدما وجود داره..اما این موضوعات جایی غیر طبیعی میشن که همین حد و حدودها با نیات شخصی شکسته بشن و نویسنده بخواد حرفی رو تحمیل کنه..این تحمیل فقط تحلیل نیس میتونه همین عکس ها هم باشه!..شاید اینجاش باعث ناراحتی تو شده که خب کاریش نمیشه کرد!..
    والبته وبلاگ نویس های غمگین هم یه طرف دیگه مسله هستن که بنظرم باید از تجربیات موفق و مثبت دیگران استفاده کنن!..اما من دیدم اون ها اشتباهات دیگران رو تکرار میکنن و با توجیهات غلطشون قبول نمیکنن که مثلا عاشق یه اسریت هستن یا به جای یه حرکت سازنده آه و ناله رو انتخاب کردن!..

    یوسف

    پاسخحذف
  3. کیا و یوسف عزیزم!
    راست می‌گین
    ما ایرانیها حب و بغض داریم و می‌خوایم حرفمون را توی بحث تحمیل کنیم!
    ولی من می‌ترسم که ما همجنسگراها تا ۱۰۰ سال دیگه هم به نتیجه نرسیم و این خیلی بده

    پاسخحذف
  4. من با کیا ویوسف موافقم.ولی راهی که ما شروع کردیم راهی نو وتازه هست و زمان می بره.ما سالیان سال برای دموکراسی می جنگیم به اینجا رسبدیم.پس برای رسیدن به موفقیت راه درازی در پیش داریم.ولی بجای انتقاد یک راه حل پیشنهاد بده دوسته خوبم.

    پاسخحذف
  5. آرش عزیزم!
    من که گفتم حسابی گیج شدم.
    واقعاً نمیدونم چکار باید کرد!
    توی این فکرم که شاید به قول شاعر «بر عبث می‌پویم»

    پاسخحذف
  6. تو امریکا هم هر کسی نمیتونه براحتی بگه من گی ام

    پاسخحذف
  7. برات متاسفم كه خودت رو نشناخته ادعا كردي كه همجنسگرا هستي...و بعد از ساخت وبلاگ همجنسگرايي و قدمي در گرفتن حق زندگي آزاد و بدون ترس و يك صدا شدن با اقليت همجنسگرايي براي فريادي بلند براي شناساندن اين اقليت به تمام جامعه , به همجنسگرايي شك كردي
    اين واقعا باعث تاسفه براي جامعه همجنسگرايان ايراني
    درباره آيه ي شريفه...دوست من اگر شما به آن واژه هاي عربي نوشته شده از زبان يك انسان صحرانشين عرب اعتقاد داريد و آيه شريفه قلمداد ميكنيد پس بهتر است به همان آيات شريفه استناد كرده و همجنسگرا بودن خود را تكذيب كنيد.

    پاسخحذف
  8. نقطه چین های عوضی کیا ویوسف واقعا دارین آبروی همجس گرایان رو می برین اگه به اسلام اعتقاد نداری دهنتو ببند من و نامزدم مهیار هم مسلمونیم هم معتقد به عشقمون

    پاسخحذف
  9. نقطه چین های عوضی کیا ویوسف دارین آبروی همجنس گرایان رو می برین اگه به اسلام اعتقاد ندارین دهنتون رو ببندین من و نامزدم مهیار هم مسلمونیم هم پایبند به عشقمون

    پاسخحذف