سه‌شنبه، تیر ۱۵، ۱۳۸۹

یک شبهه

دوستمون سعید توی وبلاگ ناگفته‌های زندگی من یه مطلبی نوشته در جواب کامنت من که البته محوریتش هم بیشتر دینه!
چون خواستم این موضوع را (البته بر اساس اعتقادات خودم) برای بقیه هم روشن کنم، یه جواب نیمه مفصل نوشتم و اینجا گذاشتم تا عده‌ی بیشتری بتونن نظر بدن و اعتقاد من را بخونن.
پست سعید اینه که:
در پست قبلی کامنتی توسط دوست عزیزمون حسین گذاشته شد که خیلی جای بحث داشت. این کامنت:
اولاً لطفاً این جمله را تصحیح کن که:
همجنسگرایی یعنی دست های دو مرد یا دو زن واقعی وقتی که در هم گره میخورند

در ثانی لطفاً اگر یه دینی با تمام پایه‌هاش ناقصه سعی نکن بهش اعتماد کنی! چرا؟ چون ممکنه که یه جای دیگه هم تو را گول بزنه.
بنظر من دگرجنسگراها حق دارن که مثلاً به اسلام یا یهودیت ایمان کامل داشته باشن، چون کاملاً با واقعیتی که اونها قبول دارن سازگاره، ولی از نظر ما همجنسگراها این دین ولو اینکه دین حقی باشه توی برخی موارد کم‌کاری کرده. بیچاره اون همجنسگراهایی که در طول تاریخ بخاطر دستورات دین کشته شدن.
به ما همجنسگراها حق بده که از دین تا حدودی بترسیم، چون یک دفعه ازش زخم خوردیم. اگه حرفهای دین درباره خدا و معاد و ... چیزی شبیه نظراتش راجع به همجنسگرایی باشه چی؟؟
آیا عقل ما جواب میده که همه‌ی درست‌ها را از غلط‌ها تفکیک کنیم و به یه دین متعالی برسیم که دوباره گولمون نزنه؟
بود
در مورد اینکه همجنسگرایی یعنی ... باید بگم نمی خواستم تعریفی مطلق از همجنسگرایی بیان کنم و به طور کلی هم منظور خاصی از بیان این مطلب نداشتم و ندارم. این جمله بیان کننده ی هیچ تعریف دقیق و علمی و درستی از همجنسگرایی نیست. فقط شاید یه نمود از همجنسگرایی و رفتار های  عاشقانه ی  همجنسگرایانه باشه و همین
اما در مورد که دگر جنس خواهها حق دارن که در مورد دین.....

باید بگم نخیر واقعا اینطور نیست قوانین دین  برای دگرجنس خواها هم محدودیت های زیادی قائل هست . مثلا حجاب زنان یا مثلا در مورد رفع نیازهای جنسی که باید تا مقدار زیادی ریاضیت جنسی بکشند و خیلی موارد دیگر... شاید بهتر بود می گفتید برای همجنسگراها محدودیت های بیشتر و سخت تری در نظر گرفته...
در مورد اینکه گفتید بیچاره اون همجنسگرایی که در طول تاریخ به خاطر قوانین دین کشته شده اند.
اما دوست عزیز شما کاملا در اشتباهید . فکر نمی کنم دلیل اصلی مخالفت دگرجنس خواهان با همجنسگرایی و نیز مجازات همجنسگرایان دین باشه.
اگه خیلی ساده بخوام دلیل اصلیشو بگم باید حرف مانی آذری رو پیش بکشم اون میگه : مردسالاری ...من یه چیزی اضافش می کنم و میگم مردسالاری + خودخواهی + انزجار از رفتار همجنسگرایانه  که البته هر سه تای اینا هم به هم وابسته اند و هم میتوند معادل هم باشند.
ببیند در هندوستان در میان اقوام گاوپرست هندی هم همجنسگراها با مجازات مرگ رو به رو بود. آنجا به نظر شما بازهم دین اسلام و یهودیت و.. دلیل مجازات بود؟
اگر به تاریخ نگاه کنید می بینید که واقعا مجازات همجنسگرایان  در میان اقوام مختلف چه با دین و چه بی دین وجود داشته و دلیل آن هم چیزی جز تنفر از رفتارهای همجنسگرایانه نیست . شما همین امروز هم می توانید ادم های زیادی رو ببینید که نه تنها دیندار نیستند بلکه از دین هم متفرند اما با این حال در برابر مسائلی همچون همجنسگرایی حالت انزجار و تنفر به خود می گیرند. و با مجازات همجنسگرایان کاملا موافقند.  حتی شیطان پرستان هم برای همجنسگرایی مجازات قائلند . و برعکس آن نیز بسیار مشاهده می شود انسانهای دینداری که همجنسگرایان را به عنوان فردی عادی از جامعه پذیرفته اند.
خیلی ساده بگم واقعا برای دگرجنس خواهان تعریف شده نیست که مثلا دو تا مرد بتونند با هم زندگی کنند و همه  ی نیازهای مادی و معنوی خود را با یک همجنس برطرف کنند.
هم چنین اونا  این روابط به شدت بدشون میاد اولین چیزی که بعد از کلمه ی  همجنسگرایی در ذهنشون تداعی میشه شاید حس برقراری رابطه  ی جنسی بین دو هم جنس است. و احتمالا لحظه ای خودشون رو توی چنین رابطه ای قرار می دهند. اونا هم چنین نمی توند بفهمند که همجنسگراها چی می خوان همان طور که قبلا گفتم از روی تصورات و تلقینات که در کودکی و هم چنین اطرافیان به اونا دادند در این مورد حرف میزنند.
هم چنین نباید شما اینقدر کلی حرف بزنید فکر می کنم شما هم تا حدودی دچار این خودخواهی شدید: چون می گید که:
به ما همجنسگراها حق بده که از دین تا حدودی بترسیم، چون یک دفعه ازش زخم خوردیم. اگه حرفهای دین درباره خدا و معاد و ... چیزی شبیه نظراتش راجع به همجنسگرایی باشه چی؟؟
من هم یک همجنسگرا هستم ولی از دین نمی ترسم.  شما نباید فقط خودتو ببینی
خیلی از همجنسگرا هستند  که هنوز با دین زندگی می کنند اگر شما فکر کنید همجنسگراها فقط شما و اطرفیان و اونایی که توی چت روم های یاهو و منجم و.. هستند و اینا هم تیپ خاصی دارند و .. .
شما هم به نحوی  دچار اون عقیده خودبینی دگرجنس خواهان شدید
اصلا یکی از مشکلاتی که ما دگر جنس خواهان داریم همینه:
اینکه فکر می کنن ما تیپ خاصی باید داشته باشیم عمدتا بی دینم بعضیاشون تصویر یه بچه خوشکل و...
همجنسگرها همان طور که واقعا من به چشم خودم دیدم با هر عقیده و رنگ و لعابی وجود دارند.
از بسیجی و طرفدار ولایت گرفته تا پسر فشن و به روز...
همجنسگراها در هر تیپی وجود دارند. فیلم eyes wide open که چند بار جایزه های معتبری رو گرفته و چند بار کاندیدای بهترین جایزهها شده داستان عشق دو مردی را بیان میکنه که یکی مبلغ مذهبی و دیگری شاگرد این استاد است.
که در محیطی کاملا مذهبی عاشق هم می شوند. واین معادل این موضوع در ایران است که یک آخوند و طلبه عشق همجنسگرایانه را تجربه کنند. و این موضوع  نه غیر عادی است و نه غیر ممکن ...
به امید اینکه با بصیرت بیشتر به موضوع نگاه کنید.

و جواب من بقرار زیر:

سلام
از اینکه وقت گذاشتید و به کامنتم جواب دادید متشکرم.
اولاً اون مورد اول فقط در حد یه متمم برای فرمایشات شما بود که گفته بودین همجنسگرایی یعنی دست های دو مرد واقعی وقتی که در هم گره میخورند.
در ثانی فکر می‌کنم الآن خلط مبحثی اینجا صورت گرفته!
به این صورت که محدودیتی که در اسلام برای همجنسگراها در نظر گرفته شده را با محدودیت‌های دگرجنسگراها مقایسه نکنید. اینکه به یه همجنسگرا بگن دگرجنسگرا شو وگرنه از کوه پرتت می‌کنیم پایین مثل این می‌مونه که به یه دگرجنسگرا بگی یا با یه پیرزن کریه المنظر ازدواج کن و یا از کوه پرت میشی پایین!
پس بین این دو گونه محدودیت‌ها خیلی تفاوت وجود داره!
یه نکته هم بگم که درمورد حجاب و یا ریاضت جنسی، اولاً خیلی از آخوند‌ها میگن که هرچند حجاب چیز خوبیه ولی دولت حق نداره اون را اجباری کنه، درصورتی که یه آخوند روشنفکری مثل کدیور ما همجنسگراها را کلاً منحرف میدونه و حقوق شهروندی برامون قائل نیست. یا مثلاً ادیانی مثل اسلام و یهودیت بحث ریاضت جنسی را مطرح نکردن، بلکه میگن رابطه جنسی باید به شکلی منظم کانالیزه بشه و اسمش را هم گذاشتن ازدواج، این خیلی فرق داره با تحریم کلی رابطه جنسی برای همجنسگراها. به زبان دیگر اگر به یکی هر روز مقدار کمی آب بدیم، ممکنه تا حدودی احساس تشنگی کنه ولی نمی‌میره، درصورتی که اگر به یک نفر اصلاً آب ندیم مطمئناً می‌میره!
نمیدونم که تونستم تفاوت را مشخص کنم یا نه؟!

از طرف دیگه کی گفته که تنها ادیان روی زمین یهودیت و مسیحیت و اسلام هستند؟؟ یعنی هندوها دین ندارن؟
ببین دوست عزیزم! اساساً فلسفه وجودی دین برای هدایت انسان‌هاست و اگر یک دینی، ولو اسلام باشه، با دستوراتش انسان را از واقعیات دور کنه، اون دین از درجه اعتبار ساقطه! البته ممکنه حرف‌های خوب و درستی هم داشته باشه ولی احتمال وجود هذیانات توی شرایعش و توی آموزه‌های اعتقادیش منتفی نیست و شاید این احتمال کم هم نباشه!
اصلاً دین برای اینه که کژاندیشی‌های مردم عوام را اصلاح کنه و نه خودش یه قفل روی قفل‌های دیگر ذهن بشر بزنه!
اینکه در اسلام  و یهودیت و مسیحیت بطور صریح گفته شده که خوابیدن دو مرد با هم تعزیر داره و یا مجازات مرگ را بدنبال داره یعنی دور کردن ذهن بشر از بحث همجنسگرایی!
همونطور که یه دگرجنسگرا درمورد ما همجنسگراها از دین اسلام گول می‌خوره، ما هم ممکنه ازش درمورد خدا و معاد و ... گول بخوریم. لااقل یک احتمال کوچک برای این گفته‌ی من درنظر بگیرید.
ضمناً باید روی این نکته تأکید کنم که من ضد دین نیستم، بلکه قائل به این مطلبم که بصورت کورکورانه هم نمیشه به دین اعتماد کرد. یا به زبان دیگر باید بگم که دین معجونی است از فضایل و رزایل اخلاقی و نباید ابزار دست دین شد.

فکر کنم با این توضیحم متوجه بشید که من دچار خودخواهی نشدم و منظورم یه چیز دیگه بوده! من اگر کسی یا چیزی یک دفعه گولم بزنه دیگه بهش اعتماد نمی‌کنم و در اولین فرصت یه جایگزین مناسب براش پیدا می‌کنم.
بنظرم کسی که به یهودیت یا اسلام اعتقاد داره و همجنسگرایی را هم قبول داره، حکایتش مثل حکایت اون باباییه که میگه:
با خودم عهد نمودم که دگر می نخورم  --------------   بجز از امشب و فرداشب و شبهای دگر
در واقع چنین افرادی قائل به یه چیز متناقض هستن، اونها درواقع معتقد به یه دین جدید و خودساخته هستند و نه اسلام و یهودیت. یا شما اسلام را قبول داری که مخالف همجنسگراییه و یا همجنسگرایی را قبول داری که اسلام دشمنشه! همزمان نمیتونی طرفدار دو چیز متضاد باشی.
والسلام علیکم و رحمة الله

۱۰ نظر:

  1. عزیزان من ، تا بیل و کلنگ هست ، بحث منطقی چرا ؟ ..
    دیگه ناامیدم کردین ..
    امروز میرم یکی دو متر شلنگ واسه هر کدومتون می خرم ببینم کی می تونه حرفشو به کرسی نبشونه :-)) ..
    رو سفیدم کنین بچه ها :)) ..
    وای من اگه طرفداری از تو رو بکنم سعید می زنه تو چشمم ، طرفداریه سعیدو بکنم تو میزنی تو چشمم .. بیچاره من ..
    ببین حسین ، خود من تقریبن اعتقادات دینیم صفره .. اما چیزی که هست بحث اعتماد و آرامشه .. بذار اینجوری بگم .. آموزه های دینی مثل پروپرتیس کامپیوتر می مونه ، اون قسمتایی که می خوایمو تیک می ذارم و اونایی رو که نمی خوایم هم تیکشو ور می داریم .. یه جور شخصی سازی به حساب میاد ..
    نه تنها ماها ، بلکه تمام افراد جامعه هم نمی تونن بگنن به دین صددرصد اعتقاد دارن و تمام گفته هاش صحیحه .. مثل همین تیغ کردن صورتو اسلام حرام می دونه ، ولی کیه که تیغ نکنه .. ؟ .. درسته تیغ کردن مجازات دنیوی نداره ، ولی از نظر دین ، عمل حرام مجازات اخروی حتمن داره .. اما با این حال می بینیم دین دارهای زیادی رو که 5تیغه می کنن صورتشونو ..
    بحث اینه که آدم لزومی نداره تو دین داری هر چی که دین گفتو بگه چشم .. به نظر من اونی که دینی رو انتخاب می کنه علتش اینه که فکر می کنه به واسطه ی اون دین می تونه خودشو به خدای خودش نزدیک تر کنه . با این حس آرامشی بهش دست می کنه که اونو تشویق به ادامه ی راه می کنه ..
    خلاصه اینکه نمیشه کسی رو استیضاح کرد چون فلان دینو قبول داری باید تمام آموزه هاشم قبول کنی ..
    فک کن ، اینجا از سعید دفاع کردم ، اونجا هم از تو ;-)

    پاسخحذف
  2. حسین جون!
    :))
    اگه دین‌داری را واضح تعریف کنی بهتره! چون من فکر می‌کنم تعریف من از دینداری با شما فرق داره! نمی‌خوام دعوا کنم...
    از نظر من وقتی یه دین را انتخاب کردی حق نداری توی آموزه‌هاش دست ببری، مگه اینکه از درون همون دین ثابت کنی که مثلاً فلان آموزش غلطه...
    بعنوان مثال برای تراشیدن ریش بعضی‌ از آخوندها گفتن که دلایل کسانی که میگن تراشیدن ریش حرامه منطقی نیست... پس خیلی‌ها ریششون را میزنن.
    بنظرم قبول همجنسگرایی یه چیزی فراتر از پروپرتیز کامپیوتره! بنظرم این کار مثل این میمونه که به یه لپ‌تاپ بگی تو یه PC هستی! این تصور توئه ولی اون لپ‌تاپ پی.سی نیست.
    گرفتی عزیزم؟
    من دوستان زیادی از ادیان مختلف داشتم و استیضاحشون نکردم که چرا فلان دین را انتخاب کردی، ولی بارها شده استیضاحشون کنم چرا به دستورات دینت عمل نمی‌کنی؟!
    این دست بردن توی دین مثل این میمونه که مثلاً شما یه مدرک مهندسی از دانشگاه بگیری و بعد بیای بر خلاف چیزهایی که بهت یاد دادن عمل کنی. اونوقته که یه روزی از جایی که نفهمیدی می‌خوری..... یه چیزی شبیه فاجعه لکه نفتی خلیج مکزیک که مهندسای BP بوجود آوردن!
    راستی استخر یادت نره..!!
    :))

    پاسخحذف
  3. خب تعریف من از دین اینه :
    دین زائده ی فکر بشریه ..و آموزه هاش افکار آورندشه که به نظرش بهترین راه حله واسه تشکر از اونیه که مخلوقه ..
    گذتش دوران هم تا تونسته به این افکار بال و پر داده ..
    پس با این حساب خیلی راحت میشه توی این آموزه ها دست برد ..
    به نظر من هیچ دینی به همه چیز درست و حسابی نپرداخته .. اینکه خدا خلقم کرده رو قبول دارم اما نمی تونم قبول کنم خدا بیاد بگه من تو رو با این حس خلق کردم ، اما اگه تو طبق چیزی که خلق شدی پیش بری از سر و ته جر و واجرت میدم ..
    اینجا دو حالت پیش میاد :
    یا این خدا خدا نیست ، پس پرستش کسی که خالق نیست بی اساسه ..
    یا این خدایی ظالمه ، که این بدور از صفاتیه که من به خدای خودم نسبت می دم ..
    (قاط زدم ، دیگه فک کنم خودم دارم جواب خودمو می دم :-)) )
    لپ تاپ و پی سی هر جفتشون کامپیوترن و تنها تفاوتشون توی هیکلشونه .. همینو بس ..(مثلن من لپ تاپ ، تو پی سی :-)) )
    ولی من همیشه بحث بی منطقو ترجیح میدم ، مشت و لگد ;-) خیلی هم زود نتیجه میده :))
    عمو جون ، پولات جمع شد منو ببری استخر ؟ :-))
    بالاخره حساب یه استخرو گردنت می ندازم ، مطمئن باش عمو جون حسین ;-)
    من استخر می خوام یالا .. من استخر می خوام یالا .. :))
    راستی ، دیشبی استخر بدون من خوش گذشت ؟ :-(

    پاسخحذف
  4. خوب خیلی خوبه! حسین جون :))
    الآن من متوجه شدم که تعریفت از دین چیه!
    این وسط اگه مثل من به حق کپی‌رایت اعتقاد داشته باشی خیلی راحت همدیگه را درک می‌کنیم.
    بنظر من خوبه که آدم مثل چینی‌ها نیاد یه چیز (حالا کپی یا بنجل یا خوب و یا هرچه ...) درست کنه و بعد مارک یه برند معروف را روش بزنه که خریداراش زیاد بشن!!
    آدم خوبه اگر دینی را تغییر داد یا اختراع کرد، با کمال تهور یه اسم جدید روش بذاره و یا لااقل یه زیرشاخه درست کنه و بگه من یه مذهب جدید با یه قرائت جدید از اسلام آوردم!
    چون خودم خیلی توی اسلام دنبال توجیه همجنسگرایی گشتم بنظرم ظلمه یه نفر بیاد و پافشاری کنه که مثلاً اسلام واقعی شیعه اثنی‌عشری مخالفتی با همجنسگرایی نداره و بلکه با همجنس‌بازی مخالفه!
    جداً این کار ظلم در حق عقل بشریه!

    راستی مگه اندوه‌بزرگ شماره منو بهت نداد که زنگ بزنی؟ یه استخر مهمونت می‌کنم! چون خیلی از شخصیتت خوشم اومده! خیلی شادی! یه جورایی الکی خوشی مثل من...
    :))
    مگه نه؟!
    :D

    پاسخحذف
  5. آره عزیزم حق رایت محفوظه محفوظه ;-)
    فعلن که کلن بیخیال دینم .. خودم خدایی دارم وتا می تونم هم سپاسگزارشم ..
    آخ قلبم .. د پسر حسابی ، آدم خبر به این مهمی رو اینجوری میده ؟ لااقل یه مقدمه ای بچین بعد بگو بریم استخر به حساب عمو .. :-))
    یعنی واقعن نمی خواست از شخصیتم خوشت بیاد ؟ خیلی پررویی .. :))
    راستی یه چیزی ، استخر بردن رانی خریدن می خواد ، رانی خریدن چیپس خریدن می خواد ، چیپس خریدن بستنی خریدن می خواد ، بستنی خریدن نوشابه خریدن می خواد ، نوشابه خریدن پیتزا خریدن می خواد .. حالا حاضری منو ببری استخر ؟ :-))
    خودت که می دونی اگه بگی نه کچلت می کنم ، پس همین اول عین پسرای خوب بگو : با اجازه ی بزرگترا بعله .. :-))
    نه عزیزم ، هیچ موجود 2 پا ، 3 پا و الا بیشتری شماره ای از توی موجود 2 پا بهم نداد ;-)

    پاسخحذف
  6. خب ، خود من 2 سالی میشه اپرا کار می زنم ، کاملن ازش راضی ام .. جایی منو لنگ نذاشته .. (فقط بدیش اینه که سایت پیام نورو یا باز نمی کنه ، یا با گریه باز می کنه :-))
    ولی توی بقیه ی موارد خوبه ..
    موزیلارو بیشتر روبخش دانلودش کار کردن ..

    پاسخحذف
  7. بگو نمی خوام واست چیپس و پفک بخرم ، چرا حله حوله رو بهانه می کنی :-((
    ای عموی بد :-))
    من حله حوله می خوااااااااااامممم

    پاسخحذف
  8. عمووووووو .. ببین من چقدر مظلومم ..
    چقدر گلممممم ...
    چقدر ماهمممممم..
    دلت می یاد به کتک متوسل بشی ؟ .. :-))
    عمو جون واسم هله هوله بگیر ، قول قول میدم یه کوچولوشم بدم تو بخوری ;-)
    اما فقط یه کوچولو :-))

    پاسخحذف
  9. عاليه اين صحبت ها . عاليه دوستان . عالي

    پاسخحذف
  10. آره عزیزم ، دقیقن درست میگی .. من همجنس بازم .. اووووووو اونم چه جورش .. درست عین خودت ..می دونه که ، همه ی حسینا از قماش همن .. ;-) :-))
    خب ، من الان می خوام با هم جنسم بازی کنم .. چی بازی کنیم ؟ .. نون بیار کباب ببر خوبه ؟ ;-)

    پاسخحذف