سه‌شنبه، مهر ۱۳، ۱۳۸۹

Forgive and Forget قسمت دوم

در مورد این پست باید بگم که اگه نمیدونید Forgive and Forget یعنی چی، بهتره که به پست مرتبط قبلی من یعنی "Forgive and Forget قسمت اول" مراجعه کنید.
خوب این اصطلاح من یه جورایی به نظر سنجی اخیر وبلاگم ربط داشت. توی نظرسنجی پرسیده بودم که:

اگر یک نفر فقط برای ارضای غریزه جنسی ، با کسی رابطه جنسی داشته باشد، نظرتان چیست؟

و البته جوابها به شکل زیر بود:

30% گفته بودن که رابطه جنسی بدون عشق محکوم است

13% گفته بودند که خوب غریزه جنسی باید ارضا شود

3% گفته بودند بسیار خوب است

و 53% گفته بودند به ما ربطی ندارد

خوب من در واقع از طرح این نظرسنجی قصد داشتم که اولاً متوجه بشم چند درصد از دوستان (همجنسگرا یا غیر همجنسگرا) به بحث نیاز جنسی بعنوان یک امر مقدس یا امثالهم نگاه میکنند و چند درصد اون را بعنوان یک واقعیت طبیعت پذیرفته اند.

در ثانی جدای از اینکه طراحی پرسشنامه من درست بود یا خیر، میخواستم فرصتی پیش بیاید که درباره جمله Forgive and Forget و کاربرد آن در زندگی همجنسگراها توضیح بدهم.

در قدیم الایام در بین مردم انگلیس رسم بود که اگر از کسی خبط و خطایی سر میزد، دیگران سعی میکردند او را ببخشند و کارش را فراموش کنند، یا به نحوی به جمله Forgive and Forget عمل کنند.

کم کم کار بجایی رسید که متوجه شدند اگر یک نفر یک بار سر شما کلاه گذاشت این اشکال از اوست و اگر دو بار سر شما کلاه گذاشت مشکل از شما است.

خوب راه حل چه بود؟؟؟

راه حلی که انگلیسیها انتخاب کردند بگونه ای اصلاح جمله F&F یا همان Forgive and Forget بود. به این صورت که اگر خطایی از کسی سر میزد به او میگفتند:

I will forgive you, but I wont forget you

یعنی یه جورایی به طرف حالی میکردند که فراموش کردن گذشته به معنی نادیده گرفتن یک سری از واقعیت هاست و همینطور به معنی از یاد بردن گدشته ای است که خواه نا خواه آینده بر آن بنا میشود. ولی خوب در عین حال فراموش نکردن عمل نادرست یک خاطی خللی در بخشیدن فرد خاطی وارد نمیکند.پس شروع کردند و هر چیزی را ثبت کردند و این شد که الآن هرکاری میکنند، میدانند از کجا آب میخورد. میدانند که فلان شخص یا فلان اتفاق کی و به چه دلیلی بر منافعشون تأثیر داشته!

حالا این چه ربطی به نظرسنجی داشت؟؟؟

منظورم این بود که بدون درنظر گرفتن اینکه در عمل با یک فردی که صرفاً بخاطر ارضای غریزه جنسی به سراغ عمل جنسی رفته چه میکنیم، میشود نظر داد که این کار خوب است، بد است و یا بالذات نه خوب است و نه بد!

منظورم این است که از خودتان پرسیده اید چرا اکثر ما ایرانیها همیشه در مورد موضوعات مهم، بجای ابراز نظر، میگیم به ما ربطی نداره؟؟؟! آخه چرا به ما ربطی نداره؟ اتفاقاً خیلی هم ربط داره. ما موظفیم که بفهمیم کار درست چیه و معیار درستی چیه! اولین قدم هم اینه که توی یه نظرسنجی احساس واقعی را ابراز کنیم، نه اینکه چون دوست داریم دیگران کاری به کارمون نداشته باشن، ما هم از ابراز نظر امتناع کنیم و با یه تیریپ روشنفکرانه بگیم به ما ربطی نداره.

بطور شفاف تر باید بگم اگر کسی فقط بخاطر ارضای غریزه جنسی به سراغ شما بیاد، باز هم بهش میگین به من ربطی نداره؟؟؟ آیا نمیرین توی وبلاگتون بنویسین که از شما سوء استفاده کرد؟؟! آیا هی بیخودی آه و ناله نمیکنید؟!

بهتره بجای اینکه ببخشید و فراموش کنید، در عین بخشیدن، یادتون بمونه که چی شده ما به اینجا رسیدیم! بخشی از مشکلات ما همجنسگراهای ایرانی اینه که میترسیم نظر واقعیمون را بیان کنیم و میگیم به ما ربطی نداره!

اگر یک نفر بدون داشتن عشق نسبتاً پایدار دست به عمل جنسی با شخص دیگری بزنه، دیگه نمیشه کاریش کرد، یه جورایی کاری است که شده! حالا این نوبت شما است که بگین کارش درست بوده یا نه! حالا بماند که با فردی که چنین کرده چه باید کرد!

یه جورایی شبیه جمله معروف که میگه: God hates the sin, not the sinner یعنی خدا گناه را تقبیح کرده و نه گناهکار را!!

بنظر من اگر میخواستید موضع بیطرف اتخاذ کنید، بایستی گزینه دوم را انتخاب میکردید، یعنی :

خوب غریزه جنسی باید ارضا شود

یعنی یه جورایی به ما ربطی نداره ولی .....

شاید نظر شما به من کمک کنه که بهتر متوجه بشم چی نوشتم......

آیا نظر شما با من فرق داره؟؟؟

۷ نظر:

  1. سلام مطالب جالبی روی این ولاگ دیدم و متاسف شدم که چرا من تا حالا ندیده بودم این وبلاگ رو.اگه لطف کنید و با ارسال یه ایمیل وبلاگتون رو به فید ایران ال جی بی تی اضافه کنید ما هم از مطالب جدید شما زودتر و راحت تر خبر دار میشیم.(این فید شخصا باید از من تقدیر کنه ، با اینکه هیچ ربطی بهش ندارم اما تا حالا توی 20 تا وبلاگ خواهش کردم که اضافه کنن خودشون رو :) )
    ممنون

    پاسخحذف
  2. Hoseyn jan shoma be estelah koshtundi ma ra yani chand qadam be marg nazdiktaremun kardi
    Baba che ajab ke yechizi neveshti o jam'i ra az negarani be dar avardi;-)
    Man gozineye yeko zadam fek konam (zadam?) Vali nazareto qabul daram ke be ma marbut hast hala ba dekhalat ya bidekhalat

    پاسخحذف
  3. دوموزی جان من فرصتی نداشتم که آپ کنم! ولی خوب دیشب سعی خودم را کردم که یه چیزی بنویسم
    از اینکه نظرت را با صراحت گفتی خوشم اومد، راستش ممکنه یکی فکر کنه اینطور نظر دادن بر اساس سلیقه من باشه، ولی اون را میپسندم چون تکلیف آدم را روشن میکنه

    پاسخحذف
  4. ..خب چيزی که اين وسط مشخصه اينه که غريزه جنسی خواه ناخواه ارضا ميشه!..اما طبق هر نظريه ای هم که باشه بازم ميگم بايد با عشق باشه تا در جایگاه مقدس خودش بمونه! :-)

    يوسف

    پاسخحذف
  5. یوسف جان
    غریزه جنسی با خیلی از چیزهایی که ماها ارضاش میکنیم، ارضا نمیشه!
    :دی
    ولی فکر کنم منظورت اینه که لذت یه ارضای مقدس و عاشقانه یه چیز دیگه است! نه؟!

    پاسخحذف
  6. به به حسین خان تاجر الملک !آپ فرمودین!
    والله هر جور خودتون صلاح میدونین ولی به نظر من صکث بدون عشق فرقش با صکث با عشق مثل اینه که تو اوج گرما یه لیوان آب گرم بخوری یا یه لیوان شربت به لیمو با یخ.
    مثال جالبی از آب در نیومد انگار!خلاصه اولی آرامش روحی به دنبال نمیاره،ولی دومی آره داداشم.

    پاسخحذف
  7. در مورد f&fبا راه حل انگلیسی که گفتی خیلی موافقم!
    I will forgive you, but I wont forget you

    پاسخحذف