سه‌شنبه، اسفند ۲۲، ۱۳۹۱

امنیت بلاگرهای همجنسگرا - تکلیف شرعی

بله
من بسیار ناامید شدم از اینکه دیدم هنوز یه عده‌ی زیادی از همجنسگراها وبلاگ‌هاشون توی بلاگ‌فا و سایر سرویس‌دهنده‌های مشابه در ایران هست. 
از اون ناامید‌کننده تر استفاده‌ی برخی از دوستان از سرویس‌های آمار وبسایت و وبلاگ ایرانی هست. این سرویس‌دهنده‌ها معمولاً نتنها دسترسی جمهوری اسلامی به اطلاعات همجنسگرایان وبلاگ‌نویس را خیلی ساده میکنه بلکه حتی اونطوری که دیدم آی‌پی و مشخصات بازدید‌کننده ها را بصورت عمومی در معرض دسترسی همه قرار میدن و این برای امنیت ما خیلی بده. با استفاده از فیلترشکن و اینها ممکنه که آی‌پی عوض بشه ولی به این نکته دقت کنید که این وبسایت‌ها با اجرای یک اسکریپت جاوا روی کامپیوتر بازدید کننده میتونن خیلی از اطلاعات را جمع کنن. حتی میتونن ثبت کنن که شما توی چه وبسایتی بودید و بعد از اون وبلاگ به چه وبسایت دیگه‌ای رفتید و غیره و غیره. وقتی کار به جاوا میرسه واقعاً نمیتونم بگم تهش چقدر اطلاعات میتونن جمع کنن. 

به همین دلیل من تصمیم گرفتم که من‌بعد از مراجعه‌ی مستقیم به وبلاگ‌ها خودداری کنم و بجای اون دوستان را از طریق Google Reader دنبال کنم. اگر هم دوست داشتید میتونید من را توی Google Plus به دوستانتون اضافه کنید.

به همه‌ی دوستان وبلاگ‌نویس هم توصیه میکنم که اولاً از سرویس‌دهنده‌های داخل ایران به هیچ وجه استفاده نکنید و به دیگران هم تذکر بدین. ثانیاً اگر وبلاگتون روی Wordpress یا Blogspot هست از امکانات آمار بازدیدکننده که خود این سایتها به شما میدن استفاده کنید. مطمئن باشید نیاز به هیچ سرویس‌دهنده‌ی دیگری برای این کار نیست و امنیت خوانندگان وبلاگ شما هم حفظ میشود. 

دقت کنید که نظام جمهوری اسلامی به هیچ وجه قابل پیش‌بینی نیست و لزومی ندارد خودمان راه‌هایی در اختیار این نظام قرار بدهیم که بتواند ما را کنترل و پایش کند و درصورت لزوم برایمان دردسر درست کند. خدا را چه دیدین، شاید خیالشون که از گشت ارشاد و اینها راحت شد و مقاومت مردم را شکستن بعد شروع کنن و خونه به خونه دنبال همجنسبازها و کونی‌ها بگردن و یه موج اعدام و شکنجه و زندان راه بیفته. مطمئن باشید برای ارضای جامعه‌ی ناراضی و خشمگین ایران،‌ اعدام چند تا همجنسباز وبلاگ‌نویس خیلی ایده‌ی خوبی هست. یا اگر اعدام نکنن حتی ممکنه به آفتابه انداختن دور گردن و توی شهر گرداندن راضی بشن.

دقت کنید که حفظ امنیت خودمون و بقیه یه واجب عینی هست. در این کار تعلل نکنید.

۶ نظر:

  1. مرسی بابت تذکرای امنیتی :) خیلی از دوستان بی‌دقت هستند و ذره‌ای درک از ضرورت امنیت در فضای مجازی ندارند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خواهش میکنم
      وظیفه‌ی بنده هست که اطلاع رسانی کنم.
      خواهش میکنم شما هم به حلقه‌ی دوستانتون اطلاع بدین که به امنیت بیشتر اهمیت بدن. مهم اینه که ما بتونیم توی این فضای آزاد اینترنت احساس امنیت کنیم و درمورد گرایشمون حرف بزنیم تا جامعه آگاه بشه.

      حذف
  2. اما هر چی که باشه بازم فکر میکنم که عزیزان پلیس اینترنت ایران می تونن اطلاعات همه ما رو یا یواشکی و یا پولکی از سرویس های خارجی بکشند بیرون.
    به هر حال هوش ایرانی رو نباید دست کم گرفت.
    نمی دونم چی بگم...
    من رو مردد کردی...
    این عرصه تنها جائیه که یه کم خودم باشم و کمی تخلیه بشم... هر چی که باشه من بطور عملی وارد دوستیابی و شریک عاطفی و جنسی نشده ام و فقط به همین فضای مجازی بسنده کرده ام.
    اگه اینو هم از من دریغ کنند و یا به خاطر همین، بخوام حساب پس بدم و آبروم بره...چقدر مصیبت وحشتناکیه!!
    خدا بهمون رحم کنه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. حاجی این پلیس اینترنتی ایران که العیاذ بالله خدا نیستند که!
      علم لدنی ندارند. اصلاً همه ی این سرویسها را راه‌ میندازن که بتونن رد ملت را پیدا کنن. برای دور زدنشون هزار راه هست ولی ما نباید اینقدر سهل انگار باشیم.
      بنظرم وظیفه‌ی ما اطلاع رسانی هست تا همه‌ی همجنسگراها بدونن که با سهل‌انگاری فقط امنیت اونها در خطر نیست بلکه اینا به امنیت همه‌ی کسانی که به وبلاگشون سر میزنن یا باهاشون تماس میگیرن ربط داره.

      شما هم اگر فکر میکنی موضوع امنیت در اینترنت برای همجنسگراها مهمه میتونی توی وبلاگت اطلاع رسانی کنی.

      حذف
  3. بابا تو هنوزم درگیر این امنیت وبلاگی هستی بشر ؟ .. یاده اینو دو سال پیش هم گفته بودی .. و علیکم .. رسیدن بخیر .. :))

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. و علیکم السلام و رحمة الله و برکاته
      تشکر میکنم
      د آخه از همین حرصم میگیره که اینو دو سال پیش چند بار تذکر دادم و هنوز بین خوانندگان وبلاگم افرادی هستن که به پشمشون هم حساب نکردن :))

      حذف